Cercetare
Conturarea unui brand, începe cu cercetarea strategică a pieţei, a consumatorilor, a produselor şi a concurenţei.
Analiza pieţei, a tendinţelor, a obiceiurilor de consum a publicului ţintă şi a nevoilor acestora, a brandurilor concurente şi a strategiilor specifice lor sunt elemente necesare identificării punctelor forte şi prezentării acestora într-un mod cât mai avantajos pentru organizaţie, a punctelor slabe şi a cosmetizării acestora, a oportunităţilor ce trebuie fructificate şi a riscurilor ce trebuie evitate. Cercetarea înseamnă înţelegerea pieţei ţintă.
Poziționare
La momentul actual, esenţa marketingului este poziţionarea. Într-o societate dominată de o comunicare exagerată, soluţia unei organizaţii care doreşte să se impună pe piaţă este poziţionarea.
A te poziţiona înseamnă a ocupa un loc în mintea consumatorului. Nimic altceva nu mai contează. Nu contează că produsul sau serviciul tău este cel mai bun pe piaţă, ci contează ca produsul să fie perceput de către publicul ţintă ca fiind cel mai bun. „Poziţionarea nu se referă la ce faceţi dumneavoastră cu un produs.
Poziţionarea se referă la ce faceţi cu mintea potenţialului client.” (Ries si Trout, 1993)Ştim că pozitionarea este esenţială pentru succesul unui brand, de aceea ne concentrăm întreaga energie pentru a transmite mesajele dorite şi a vă poziţiona corespunzător produsul şi organizaţia.
Strategie
- evaluarea identităţii existente şi cercetarea compar
- ativă a competiţiei de pe aceeaşi piaţărecomandări pentru redesign-ul id
- entităţii existenteformularea strat
- egiei pentru dezvoltarea unei noi identităţi corporativestrategii de marketing şi promovare